We blogged about Nordea phishing cases in October and December of last year. Today we have reports of a new phishing case targeting Nordea's online banking. As before, this kind of phishing is an attempt to steal the customer's one-time passwords. Here is an example of one of the phishing e-mails:
我々は去年の10月と12月に Nordea フィッシングのケースについてブログを作成しました。 今日我々は新しいフィッシングのケースの報告が Nordea のオンラインバンキングに目標を定めているようにします。 前と同じように、この種類のフィッシングは顧客の一回限りのパスワードを盗む試みです。 ここにフィッシング電子メールの1つの例があります:

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The link in the e-mail is obfuscated, it doesn't lead to where it points, instead it opens another web page where the victim is supposed to fill in their unused passwords and all of the confirmation codes for Nordea's online banking. The new phishing attempt is very much similar to the previous two. What's new is the e-mail's content, the link is obfuscated, and it collects the e-mail address of those who click the link.
電子メールの中のリンクはわかりにくくされます、それはそれがポイントする、その代わりにそれが犠牲者が(彼・それ)らの使われていないパスワードと Nordea のオンラインバンキングの確認コードのすべてを記入するはずであるもう1つの Web ページを開くところに導きません。 新しいフィッシングの試みは大変前の2に類似しています。 新しいものは電子メールの内容です、リンクはわかりにくくされます、そしてそれはリンクをクリックする人たちの電子メールアドレスを集めます。

(出展:F-Secure)